
Новий Subaru Crosstrek - наступник моделі XV. Ми дізнались, що принесла компактному кросоверу зміна назви і визначив, чи змінився його характер.
Сучасні кросовери стають дедалі більше орієнтованими на асфальт і жертвують позашляховими здібностями заради хорошої керованості або комфорту. У багатьох моделей підвищеної прохідності зараз навіть повного приводу немає. Втім, на ринку ще залишаються моделі, на яких не страшно виїжджати на бездоріжжя. Одна з них - новий Subaru Crosstrek.

Для початку - трохи лікнепу. Новий Subaru Crosstrek - наступник моделі XV. Раніше вона продавалася під назвою Crosstrek на північноамериканському ринку, але тепер це ім'я стало «глобальним». Концепція моделі водночас не змінилася, залишається впізнаваним і її дизайн.
Нове «обличчя», знайомий силует
У Subaru Crosstrek впізнаваний профіль з великим кутом нахилу лобового скла. Збережено і м'язисті розширені крила, і пластиковий позашляховий обвіс, що захищає нижню частину кузова.
Передня частина Subaru Crosstrek виразніша, ніж у попередника. Широка решітка радіатора доповнена вигнутою накладкою, що з'єднує розкосі фари. У топовій версії Premium оптика діодна та адаптивна, а ще передбачені 18-дюймові диски.

Заднє скло зверху прикрите спойлером, а по краях кузова встановлені С-подібні ліхтарі. Загалом, кросовер Subaru вже не настільки стриманий на вигляд, як XV, і більше привертає до себе увагу.
В основі моделі лежить доопрацьована архітектура Subaru Global Platform. Кросовер дещо більший за попередника.
Габарити Subaru Crosstrek 2023:
- довжина - 4480 мм;
- ширина - 1800 мм;
- висота - 1600 мм;
- колісна база - 2670 мм.

Звичне компонування і великий дисплей - салон Subaru Crosstrek
Салон Subaru Crosstrek Premium оздоблений шкірою, а розбавляють її чорні лаковані накладки і вставки «під карбон». Педалі прикрашені металевими накладками. Пластик місцями може бути дещо жорстким, але все добре підігнано.
Кермо обшите шкірою вже в базовій версії, а на ободі передбачені зручні напливи в районі хвата рук. Крім традиційних кнопок керування аудіо, телефоном і круїз-контролем, тут є і клавіші вибору режимів їзди.

На панелі приладів - класичні циферблати спідометра і тахометра, розділені невеликим кольоровим дисплеєм. Показання добре зчитуються.
Найпомітніша деталь інтер'єру Subaru Crosstrek 2023 - безсумнівно, великий 11,6-дюймовий тачскрін. Меню мультимедійної системи Stralink просте і зрозуміле, а шрифт великий. Є й цікаві функції: можна, наприклад, побачити температуру масла або відсоток натискання педалі газу. Також передбачені бездротові Apple CarPlay Android Auto.
Звісно, дисплей значно зменшив кількість клавіш на центральній панелі, але основні перемикачі все ж залишилися. Відрегулювати гучність музики або температуру можна, не відволікаючись від дороги.

Нижче розташована ніша для смартфона з бездротовою зарядкою, а також роз'ємами USB-C, USB-A і навіть Aux. У Subaru Crosstrek середніх розмірів скринька для рукавичок і доволі великий бокс у підлокітнику.
Наскільки просторий новий Subaru Crosstrek
Діапазон регулювань рульової колонки широкий, а водійське крісло в топовому Subaru Crosstrek 2023 отримало електропривод, тож зручну позицію за кермом знаходжу швидко.
За мірками кросоверів, посадка не надто висока. До оглядовості питань немає - до габаритів авто звикнути нескладно. На додачу, тепер є камери по колу, які полегшують паркування.

Передні крісла пружні і з хорошою бічною підтримкою. У всіх Subaru Crosstrek 2023 вони обігріваються, як і зона щіток лобового скла, а у версії Premium додано ще й обігрів керма.
На другому ряду достатньо простору для ніг, а ось над головою запас все ж не дуже великий. Проте, мені за зросту 176 см ззаду місця вистачає - обмежені будуть високі люди. Ширина салону не дуже велика, тому ззаду все ж зручніше двом.
До послуг пасажирів другого ряду - USB-роз'єми та підлокітник з підстаканниками, але окремих вентиляційних дефлекторів тут немає.

А ось багажник Subaru Crosstrek залишається невеликим, як і в попередника. Його об'єм - 315 л у звичайному стані та 1261 л зі складеними задніми сидіннями. Утім, отвір широкий, а вантажна висота невелика, за мірками кросоверів. Під підлогою захована запаска.
Комплектація Subaru Crosstrek
Новий Subaru Crosstrek в Україні запропонований у двох варіантах оснащення. Початкова комплектація Active включає безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, камеру, датчики дощу і світла. Варіант Premium додає, серед іншого, люк, камери кругового огляду і контроль «сліпих» зон.
У Subaru величезну увагу приділили безпеці, тому вже в «базі» - 8 подушок. Фірмовий комплекс активної безпеки EyeSight поліпшений і отримав ще одну камеру (тепер їх три). Він охоплює адаптивний круїз-контроль, системи автоматичного гальмування та утримання в смузі, а тепер додалася ще й функція об'їзду перешкод.

Перевірений «боксер» - двигун Subaru Crosstrek
Під капотом встановлено знайому опозитну четвірку FB20 об'ємом 2,0 л. Це єдиний двигун, доступний для Subaru Crosstrek в Україні, хоча в інших країнах є також 2,5-літрова версія і гібрид.
Атмосферний «боксер» розвиває 156 к. с., а пікові 196 Н?м крутильного моменту досягаються за 4000 об/хв. Він любить високі оберти, а на «низах» тяги часом не вистачає. Благо, двигун швидко і легко розкручується. Після 3500 об/хв мотор стає гучнішим, але його звук приємний для вуха.

Динаміку можна охарактеризувати як достатню. Новий Subaru Crosstrek здатен розігнатися до 100 км/год за 10,4 с та розвинути 194 км/год. Варіатор CVT Lineatronic демонструє непогані реакції, тому обгін на трасі здійснюється без проблем. Хоча все ж таки хотілося більше наявності в українській лінійці моделі більш потужної версії.
Заявлена витрата пального становить 9,4 л/100 км у міському циклі та 6 л/100 км - у заміському. У нас вийшло 10–11 л на 100 км у місті і приблизно 6,5–7 л на 100 км на трасі. Економити паливо допомагає система глушіння мотора під час зупинок.
Бездоріжжя - його рідна стихія
Новий Subaru Crosstrek залишається одним із тих кросоверів, які не бояться бруду. У нього надійний ланцюговий варіатор, фірмовий симетричний повний привід і пристойний кліренс у 220 мм.

Спеціальний позашляховий режим X-Mode доповнено режимами для снігу та бруду. На додачу, є система допомоги на спуску. Загалом, на бездоріжжя з асфальту з'їжджати можна.
Керованість Subaru Crosstrek 2023
Підвіску Subaru Crosstrek 2023 безсумнівно створювали з прицілом на бездоріжжя - вона вельми довгоходна і енергоємна. Більшість ям поглинаються м'яко і плавно. Кросовер відносно невисокий, та й опозитний двигун знижує центр ваги, тому крени кузова невеликі.
Кермо точне і цілком інформативне, хоча в навколонульовій зоні все ж хотілося більше зворотного зв'язку. Чим ще радує кросовер Subaru, так це зчепленням з дорогою - на снігу і в ожеледь він легко контрольований.

Вердикт
Subaru Crosstrek змінив ім'я, але не образ - його концепція залишилася колишньою. Кросовер зберігає знайомий двигун, хороші позашляхові якості та безпечну керованість, але став сучаснішим. Модель підійде любителям активного відпочинку або ж водіям, яким часто доводиться виїжджати на бездоріжжя, але не хочеться рамну модель.